29 Aralık 2011

Zor Zanaat Bir Milletin Vekili Olmak

Merak ettim. Bir araştırayım dedim nasıl oluyor. Genel olarak şartlarını biliyorum da bilmediklerimde var mı bakalım. Varmış.

Araştırdığım şey, milletvekili olma genel şartları idi. En dikkatimi çekeni vekil olmak için ilkokul yani şimdiki haliyle ilköğretim mezunu olmak kafi imiş.

Şimdi... Biz millet olarak memur olabilmek için en az, altını çizerek belirtmek isterim yine en az 8 sene ilköğretim + 3 sene lise ama şimdi 4 sene + en az yine 2 sene üniversite okumamız gerekli. Lise mezunları da memur oluyor yani daha doğrusu olma hakkına sahipler. Şansları varsa. Ama gelin görün ki sıradan bir memurluk için ben diyim 14 yıl, siz deyin 12 sene okumanın ötesinde birde KPSS denen bir sınav(illet) var önümüzde.

Birde biz öğretmen olmak isteriz, kesin olarak 16 yıl okumamız lazım gelmektedir. Üstüne üstlük yetmez, yine karşımıza KPSS çıkar. Yerleştik, yerleşmedik, yıllar geçer böyle.
 






Zira zordur, zormuş bu ülkede milletten öte bu milletin vekili olmak ! ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder