21 Şubat 2012

Eyvah Düşüyorum

Eser Yenenlerle “eyvah düşüyorum

Çarşamba günleri çıkıyor ama ben haftasonu cumartesi saat 10.30 daki tekrarına bakıyorum.


Ana yarışmacılar genelde bi tip oluyor. Bir tip değil, değişik yani. Hususi seçilmişler belli. Diğer yarışmacılarda birbirinden renkli.

Yarışma iki yarışmacının Eser'in dediği haliyle düellosundan oluşuyor. 30 saniyelik zamanda soruyu bildin bildin. Bilemedin “evyah düşüyorum” diyorsun. Ama ana yarışmacının bir avantajı var. İki pas hakkı bulunuyor. Soruyu bilemedi mi pas diyor diğer yarışmacı biliyorsa ne ala. Bilemiyorsa gitti.

Eğlenceli bir yarışma. Soruları çok değişik hazırlamışlar. Bildiğin şeyi bile öyle bir değişik açıdan soruyorlar ki aaa buymuş diyorsun cevabı görünce. Mesela aklımda kalan bir soru; Şirin'e hayranlığı ile bilinen kişi. Kim? Ferhat. Direk Şirin denilince inanın benim aklıma direk Şirinlerdeki şirin geldi.

Mesela şarkı sözü tamamlama soruları oluyor. Ritmiyle mırıldanıp söylemek baya işe yarıyor. Sayı soruları var. Onda da en yakın sayıdan başlayıp sayarak gittiğinde cevabı söylediğinde bilmiş oluyorsun.

10 tur var. 10 yarışmacı ile yarışıp hepsini geçersen, ki biri çok yaklaştı ama korktu yarışmadı. 500 T.L. Alıyorsun. Ee vazgeçip gittiğinde sana her elediğin yarışmacının masasından topladığın paralar veriliyor. İki 15.000, iki 10.000, iki 5.000, iki 1.000 ve iki tane 1 lira olarak yarışmacılara paylaşılıyor. Sende eledikçe artık hangisi çıkarsa, 7. yarışmacıya kadar topluyorsun. Zaten iki 15.000 çıktı mı kafadan 30 ediyor. Buda iyi para yani. Millette bu parayı son anda ziyan etmek istemiyor. Çünkü kaybederse diğer yarışmacı alıyor onun biriktirdiğini. Ama ilk zamanlarda düşürdü diyelim o 10 kişiden biri ana yarışmacıyı. O zaman 10.000 alıyor düşüren.

Bence o ilginç soruları için, güldüren diyalogları için bile izlenir yarışma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder