2 Mayıs 2012

Aradaki Engel mi Mesafe mi? Bilmek Gerek.

Birkaç gündür dudağımda, nedenini henüz çözemediğim birşeycikler çıktı. Çok çok küçük pıtırcıklar diyim, siz anlayın. Sanki yemek yemişimde, ağzımı yıkamayı unutmuşum. Dokununca -dilimle- o hissi alıyorum. Krem sürüyorum yakıyor. Kaldı ki sürdüğüm krem, el kremi sadece. Uçuk değil gibi. Benim uçuklarım bir noktada çıkardı çünkü. Bilemiyorum ki, İnşaallah ağzım davul gibi şişmez. Şimdilik önce alt dudağımı salan küçük kabarcıklar gitti gibi. Üst aynı durum seyrinde.

Hal böyle olunca, ailem ile arama mesafe koydum. Öncelikle su içtiğim bardağı ayırdım mesala. Öyle öpüşüp koklaşmamız zaten pek yok ama yinede dikkat ediyorum. Ablamı kızdırmak için, öperim hee diye üstüne yürüyorum. Ağzımı büzüp, yaklaşıyorum böyle canavarlar gibi.

Özellikle yeğenimle arama girdiği için üzülmekteyim. Minik canavarı öpmemek meğer ne büyük eziyetmiş. Çocukta, ben bu haldeyken, ilk gördüğünde elini direk ağzıma attı. Çektim hemen yüzümü. Ensesinden öpmeye bayılıyorum. Öyle ki öpmemek için büyük çabalar sarfediyorum inanın ki. Daha ilk hissettiğim ama öneminin farkına varmadığım vakit öpmüştüm Onu. Sonra aklıma geldi de sildim öptüğüm yeri. İçimede oturdu, ya bir şey olursa. Ama olmamış. Gayet sağlamdı ertesi gün.

Bazı hastalar, bu tip engelleme ve mesafelere alınıyor. Sanki vebalı gibi muamele gördüklerini düşünürler. Halbuki olması gereken budur. Mesela geçenlerde komşu geldi bize. Kızı grip olmuş. Yaşı 10 civarı falan. Ama yüzüne bakan anlıyor kız hasta. Ama gel gör ki anacığı anlamamış herhal, gezmelere götürüyor kızını. Başka bir komşuda bu konuda biraz hassas. Gitti kuytu köşeye oturdu, kızdan uzak kalmak için. Durumu yüzünede söyledi anasının ama anlamak mümkün mü? Anlasaydı o halde dolaşmazlardı.

Biliyor musunuz ki, çocuğa diş çürükleri annenin hediyesidir. Neden? Çünkü anne, çocuğu ile arasına mesafe koymaz ya, onun artakalan yemeğini yer, suyunu içer. Aynı kaşığından lokmasını bitirir. Emziğini düşürünce ağzına sokup temizler. Böylesi içiçedir yavrusuyla. Ama yanlıştır. Sanır ki sadece çocuğundan ona geçenlere aldırmaz. Ama böyle yaparak, kendinden de çocuğuna bir şeyler taşır, farkına varmaz. En başta da ağzındaki çürük diş bakterilerini.

Bu sebeple bence mesafe iyidir. Engeller bazen aşmak için değildir. Aşılmamak içindir. Öyle olması lazımdır çünkü.

Sağlıcakla...

2 yorum:

  1. yeğenim olacak zibidi yüzünden 4 gün grip olmuştum bende :) hasta cocugu cıkarmamak lazım evden

    YanıtlaSil
  2. En doğrusu. Hem çocuğun kendisi, hemde başkaları için.
    Nasıl hastalardan kaçıyorsak sağlamken, hastaykende sağlamlardan kaçmamız lazım. :)

    YanıtlaSil