25 Mayıs 2012

Benim Gazetem En Güzeli


Yılın ilk projesi ile karşınızdayım sevgili, sayın, okur-yazarlarım.

Biliyor musunuz ki, çok yakın gelecekte kağıt gazeteler artık olmayacak. Şimdilerde hayatta kalma mücadelesi veriyorlar. Belki bu sebeple ki, hergün yeni bir şey veriyorlar. Kitabı, oyuncağı vesaire..

Projemizin özü, kendi gazetemizi çıkartmak. Hayalimizdeki manşeti atacağız, olmasını istediklerimizi haber yapacağız. Kendi gündemimizi oluşturacağız belki de.

Manşet: manşet dediğin böyle atılır deyip, en okkalı, en etkili en afili manşeti atmakla başlıyoruz. Öyle ya, önemlidir o manşet. Boşuna manşet olmamıştır zira.
Röportaj: hayalindeki o sanatçıyla, yönetmenle, yazarla... artık kimse o kişi, onunla yaptığın röportajı başlıkla belirt. Sen kimle röportaj yapmak istersin? Ve bir resimle onu paylaş. Yani kim o kişi bir görelim bizde. Hatta bilgisi olanlar photoshopla kendi resmiyle yanyana -kendi resmi derken kullandığı avatar resmi diyorum- kullanabilir pekala. Benimki olaya gerçeklik katma için bir öneri.
2.ve 3. sayfa Haberleri: malum 2. sayfa zenginlerin dedikodusudur, 3. sayfa senin benim gibilerin çileli hayatının portresidir. İşte burda da ister 2. sayfada gıcık olduğunuz bir ünlüyü yerden yere vuran bir haber çıkarın, ister göğe. 3. sayfada, idealimizdeki gibi olsun. Sonuçta herşey elimizde değil mi? Dileyen sadece birini seçebilir.
Tv rehberi: olmazsa olmaz bölümüdür bir gazetenin. İlla hertür gazetede olur, ufakta olsa değil mi? İşte size fırsat. İzlemeyi istediğiniz filmleri dizileri, o akşam yayına alın.
İsterseniz ekonomi bölümünü de ekleyebilirsiniz. İşin sırrını biliyorsunuz zaten.
Herşey elimizde. Hatta gazetemize isimde verebiliriz. Başlıkta yer alabilir mesela ismi. Dizaynını, sırasını da kendiniz değiştirin. Ne de olsa editörüde, sahibide biziz. (:
Hadi kolay gelsin. Gazetelerini yayınlayanlar konu altında bildirebilir. İstediğine paslayabilir bu projeyi.
En güzeli benim gazetem... (:

Not: kendi projemi kısmetse bu haftasonu yapacağım.

20 yorum:

  1. Süper fikir! En kısa zamanda bir sayfa hazırlayacağım. ;) Lisede Gazetecilik okumuştum. O günlere dönerim fena mı! :)
    Ancak bütün bir gazeteyi yapmak zor olabilir. İlk sayfa yeterli kanımca. Herkes kendi gazete ismini, logosunu vs. bulsun yeter. :))

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olur.... bayıldım bu işe... işte bu...işte bu kadar..bloggerlar hadi bakalım...

    YanıtlaSil
  3. çok ilginç h.içi deniycem

    YanıtlaSil
  4. sevdim ama yapabileceğimi sanmıyorum, çıkan olursa okurum elbet :)

    YanıtlaSil
  5. Uyuşuk senin gazetenide görelim merak ettim nasıl duracak. bencede ilginç bir proje olmuş okulda çocuklara yaptırdığımız bir projeydi bu bunu buraya taşımak zevkliolacak benim adıma.

    YanıtlaSil
  6. ne güzel olmuş :) Ben yayınlıyorum şimdi :D

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir düşünce :)

    YanıtlaSil
  8. uyuşuk olmayan hayalperest.
    :)
    ee nerde senin gazeten.
    blogda mı olacak ki.

    YanıtlaSil
  9. Ben kendimce yayınladım bişeyler :) http://dizimanyaq.blogspot.com/2012/05/benim-gazetem.html

    YanıtlaSil
  10. Benim Gazetem! ;) http://benolmeden.blogspot.com/2012/05/benim-gazetem.html

    YanıtlaSil
  11. Hepinize toptan teşekkürler. Vaktim az, misafir var dışarıda. Pc delirtti. Özetle mecburen kısa keseceğim. :D
    OLuşan iki projeye baktım, bayıldım. Bittim ben dedim. Böylesini düşünmemiştim ben. Fikri ben attım ortaya ama, gerisi sizlerden gelmiş cidden. Benimde başıma iş çıktı iyi mi.. :D
    Şuan beynim durdu ama iyi birşey çıkartmayı umarak işe koyulacağım kısa zamanda.
    Tekrardan teşekkürler hepinize, ilginize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anıl dan geliyorum...güzel bir çalışma olacağa benziyor.hadi hayırlısı..:))

      Sil
    2. Teşekkürler. Sizdende bekliyoruz. (:

      Sil
  12. Süper fikir.. Cesaret edebilirsem ben de yaparım.. Ama baştan söyleyim gülmek yok ona göre :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EStagfurullah. Kimin haddine hayallere gülmek. (:
      Bende aslında hazırlamaya başladım dün geceden. Ama şuan aklıma yeni yeni şeyler geliyor.
      Bekliyoruz sizinkini de.

      Sil
  13. bana birr mail ile ulaşabilir misin? benimkisi neyazsamacep@gmail.com

    YanıtlaSil
  14. Fikre bayıldım bende hazırlamalıyım bir gazete ..okulda publisher programında bülten veya broşür çıkarmaları için performans ödevi vermiştim öğrencilere ..eleştirilerime dayanamayan bir kaçı hocam birde siz çıkarın görelim demişlerdi..deneyelim bakalım..

    YanıtlaSil
  15. yuppııı bende yaptım:))
    http://biricitinyeri.blogspot.com/2012/06/mutluluk-gazetesi.html

    YanıtlaSil