1 Eylül 2012

Eylül Dediğin


Eylül dediğin nedir ki ?
Bugün farkettim de, ne çok seveni varmış Eylülün.
Niye acaba dedim kendi kendime. Ne var ki bu ayda. Alt tarafı bir ay işte. Senenin dokuzuncu ayı. Sonbahar mevsimin ilk ayı. Başak burcunun içinde olduğu ay, Eylül.
Soğuklar başlar, yağmurlar çoğalır, sert rüzgarlar vardır ki sararmaya başlamış yaprakları uçuşturur. Bu da çoğu aşığa çok etkileyici ve hüzünlü gelir. Hele o sararmış yapraklar yok mu. İnsanı nasılda hüzne boğar.
Peki bunlar bir tek Eylül ayında mı olur. Bildiğim kadarıyla hayır.
Sevilmesinin nedeni bence özetle şu:
Sıcaktan bunalmış insanın biraz olsun serinliği hissetmiş olmasıdır.
Geceleri donar oldum. İkindiden sonra içim ürperiyor artık, her rüzgarda. Her içim ürperdiğinde soğuğu sevmediğimi hatırlıyorum. Hüzne o kadar bayılmadığımı da farkediyorum.
Şuan bunları yazarken Alpay'ın Eylül'de gel şarkısını dinliyorum. Güzel şarkı. Ve eylülle ilgili bir gerçeği farkediyorum, dinlerken.
Eylül demek, okul demektir. O telaşlı günlerin habercisidir. Hele ki bu dönem. Malum 4+4+4+4 sistemi ile hepten sıkıntı demek eylül.
Düşünüyorum, acaba ben mi duygusuzum ki sıradan görüyorum eylülü. Hatta ve hatta şu önümüzdeki birkaç yıl eylüller hiç gelmese, hatta ekimde gelmese. Zaman şöyle bir dursa .. Bende yirmili yaşlarda kalsam böylece.
Niye geldi ki eylül. Kpss geliyor demek eylül geliyor demek.
İşte bu sebeple; anlamıyorum. Anlamadım niye bu kadar sevindi herkes eylül geldi diye.
Hoşgeldin Eylül.
Hadi güle güle.. Bitince de bu olsun Twitter'in listesinde tamam mı? Yoksa hatrı kalır kanımca güzelim eylülün.
Düşündüm de benim şöyle sevdiğim bir ay yok. Niye seveyim ki..

11 yorum:

  1. Eylül güzeldir. Serinletmesi, insanı içine döndüren ve kendini dinlemesini sağlayan hüzün, çiseleyen yağmur, hafif rüzgar. Sevilmeyecek kadar soğuk değildir bence eylül. Tabi nerede yaşadığınla da alakalı. Eylül'ü sevmek için yağmuru da rüzgarı da sevmek lazım. O bulutlu havanın taşıdığı ilham var bir de =)

    Yine de Eylül en sevdiğim ay değil çünkü yürürken adımlarına dikkat etmen gereken, lahana gibi kat kat giyinmeden dışarı çıkamayacağın, bol buzlu, kıpkırmızı burunlu kış geliyor ardından. Ben en çok Mart'ı, Nisan'ı severim. Eylül, Ekim, Mart, Nisan sanırım bu döngüde yaşasam ömür boyu, şikayet etmezdim. Belki biraz karı özlerdim o kadar =)

    Biraz daha yazsam bir yazı olurmuş. Hatta biraz vakit bulursam ve ilham kuşum da yardımcı olursa ben de eylüle bir güzelleme yazabilirim bunu devam ettirip =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yazmışsınız, bence de devamı gelsin. :)
      Şimdi çoğunluk soğuğun, kışın habercisi diye seviyor ya, bende ondan sevmiyorum belki. Aslında benimki sevmemek değil. Kendisine -eylüle- karşı birşey hissetmemek sadece. :) :) Darılmasın yani, dediğim gibi hiçbir aya karşı hissetmiyorum bu tip duygular. :)

      Sil
  2. Eylül , hüznümün rengi
    safransarı.
    Eylül candır!

    YanıtlaSil
  3. Evet bimbüyüsu var eyluln,bilemem ama adanda pek bi sevilir:)

    YanıtlaSil
  4. Eylüle haksızlık etmişsiniz:)
    Ben sıcağı hiç sevmediğimden ve yaz mevsimleriyle aram iyi olmadığımdan sadece eylül değil ama havaların serinlemesidir benim için esas olan. Yirmili yaşlarım çoktan geride kaldı, yaşlanmak güzeldir. Güzel yaşlanıyorsa insan eğer:)
    Gelsin sevdiğim mevsim, kahvemi-çayımı-şarabı alıp geçeyim kanepeme. Yağmurun sesini dinleyeyim, ayağımda patiklerim olsun, yanımda sevdiğim insanlar...

    YanıtlaSil
  5. Eylül değilde eskiler kış ayı dert ayı derler:)

    YanıtlaSil
  6. Safransarı; Saygılar. :)

    DepresifPolyanna; evet o büyü sarmış dört bi yanı.:)

    Semi M.Eller; Bilmem, ettim mi ki. :) Anlattıklarınız güzel yanı. Ben genelde beterini düşünüyorum. :D Yaş olayında da öyle.

    Siyahkuğu; Aynen, eylülde kapıyı açıyor işte. :)

    YanıtlaSil
  7. ilkbaharı sonbahardan daha çok seviyorum nedense..dolayısıyla bir mayıs ayını eylül ayına tercih ederim. ancak eylül de güzeldir yine..yeni başlangıçları çağrıştırır insana..yeni bir döngünün içine girmek üzere olduğunun habercisidir. belki de benim eylül hüznüm, yeni başlangıçların, yapılacak koşuşturmaların tedirginliğinden kaynaklanıyor.kimbilir??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yeni bir mevsimin gelmesinin başlangıcı eylül. Yani sadece o, bence. Abartmamak lazım. :) Genel olarak.

      Sil
  8. eylül herkes için özeldir. hayatlırımızda yaşadığımız çoğu değişiklik eylül de olur. bir de eylüleylüldür işte, ismiyle müsemma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem, bende o değişiklik hiç yaşanmadı. Ha okul olaraksa evet. :) :)
      Evet isim olarak güzel.

      Sil