11 Nisan 2014

İki Arkadaş.


Arkadaşı telaş ve heyecan içinde yanına geldi.
-Hayırdır oğlum, bu ne hal, dedi gülümseyerek. Arkadaşı, ağzı kulaklarında, aşık oldum aşık.. dedi.
-Vayy.. kim peki bu şanslı ?
-İşte, bak şu yan çaprazdaki sarışın. Çok güzel değil mi ?
O yöne doğru baktığında, sabah karşılaştığı kızı gördü. O da etkilenmişti o kızdan. Ama ne zaman buraya gelmişti ki. Hiç görmemişti.
-Ne o.. sende çok beğendin değil mi.. dedi arkadaşı.
-Ne zamandır orada oturuyor?
-Bilmem, geldiğimde oradaydı. Şimdi gördüm ben.
-Hımm.. dedi. Ve görür görmez aşık oldun kıza öyle mi?
-Evet. Çarpıldım resmen. Baksana şu güzelliğe.. derken, kız da onlara doğru bakıyordu. İkisi de telaşla, yakalanmış iki yaramaz çocuk gibi kafalarını çevirdiler. Tam o anda aynı yöne çevirdikleri için kafaları birbirine çarptı. İkisinin de çok canı acımıştı. Kız da onları görmüştü ve gülerek kafasını çevirdi.
-Taş kafa, rezil olduk ya..
-Seninki pamuktan sanki. Benimde canım acıdı. Üstüne birde rezil olduk.
Susup kafalarını ovuşturmaya başladılar. Sonra birbirlerine bakıp, gülmeye başladılar.
-Gel bakayım, kızarmış la, çok mu acıyor?
-Üstüne şişmese bari. Bak şişerse ve soran olursa kapıya çarptım. Gülme be..
-Tamam ama sende gülme oğlum. Benimki de acıyor. Buz mu istesek ki.
-Yok be, geçer şimdi. Kız gördü zaten bizi. Birde buz isterken görürse hepten biteriz.
-Biteriz, derken, dedi arkadaşı, gülmeyi kesip, gayet ciddi bir tavırla.
-Şöyle ki, o kızla ilk tanışan benim. Ki sen tanışmamışsın bile, deyip, kıza doğru baktı. Sonra arkadaşına bakıp, şişkin şişkin arkasına yaslandı. Yan yan, gülümsüyordu.
-Adı ne peki?
-Şey.. dedi, ve bir anda havası inmiş balon gibi büzüldü. Sormadım ki.. dedi sonra.
-Yani bu tanışmak olmuyor bay çok bilmiş. Sen önce gördün, ben önce gördüm olayına hiç girmiyorum. Lisede değiliz artık.
-Tamam. O halde yapıyoruz?
-İkimizde şansımızı deniyoruz. Artık hangimizi seçerse..

10 yorum: