19 Kasım 2014

Sirke Sinekleri.


Efenim, size İbrahim Saraçoğlu'ndan öğrendiğim, yediğimiz içtiğimiz kullandığımız yiyeceklerin doğal olup olmadıklarını anlamamıza yarayan bir yöntemi söylemek istiyorum.
Sinek.
Saraçoğlu'nun deyimiyle sirke sinekleri.
Eğer ki, aldığınız sirkenin gerçek sirke olduğunu anlamak istiyorsanız, küçük bir kaba az bir şey dökün o sirkeden. Bekleyin. Eğer ki sinekler geliyorsa, tamam, o sirke gerçek sirkedir.
Meyveleri de bu şekilde test edebiliriz.
Hormonlu, ilaçlı meyvelere sinekler bile gelmiyormuş blogdaşlar.
Sinek dediğimde hani şu küçük sinekler. Bozulan bir şeyin üstünde bitiverirler ya..
Hani, artık diyoruz ya, içinde kurt varsa o meyve yenir. İşte sinek gelen yiyecekte yenir.
Çünkü sineklerde sadece doğal olana geliyormuş.
Misal, geçen aldığımız sirkeye hiç sinek gelmedi. Ama ondan önce aldığımıza gelmişti. Onun ağzı açık kalmış ve sinekler hemen gelmiş. Ama işte o gelenin markası ne idi, onu unuttuk.
Düşünüyorum da, sinekler artık mide bulandırmayacak galiba... 
Bir kısa not da düşeyim.
İbrahim Saraçoğlu, Trt Diyanette, her cumartesi pazar sabahları, saat 10 da program yapıyor. İzlemek isteyenlere duyurulur.. 







14 yorum:

  1. artık içinde hormonun gdo nun girmediği bişey kaldı mı ki canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu yolla az da olsa olanı bulabiliriz. :)

      Sil
  2. Geçen birisi de fastfood ürünlerinden bir kediye verin, çok katkı maddesi varsa asla yemez diyordu. Şimdi gittiğim yerlerden birer tane alıp bizim kapıdaki kedilerle deneme yapsam mı diye düşünmüyor değilim:-) Sinek hiç aklıma gelmemişti bak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde yemezmiş.. o bile yemiyor da bize ne tatlı geliyor onlar... :)
      evet sinek pratik bir yöntem.

      Sil
  3. Memlekete gittiğimde pazara çıktım; diyabetli olduğum için ekşi elma aradım. Ayrıca kutlu olanı var mı diye pazarcıya baktığımda bana ters ters kötü baktı ve "Git adam işine, la havle vla kuvvete çekti arkasından. Biz ağaçlara iliaç sıkıyoruz dedi. Az kalsın dayak ta yerdim ama sus pus oldum. Açıkçası üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi yanlış anlamış galiba. :)
      Siz iyi niyetle sormuşsunuz o hakaret saymış.

      Sil
  4. Sineklerden gdo araştırma ekibi kurmalı ;)

    YanıtlaSil
  5. aaaaa alla alaaa :) sinekler başka şeylerte geliyosa onlar da bozuk muu oluyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları bozan zaten sineklermiş. :) Birşey yapıyorlarmış, bozuluyormuş yiyecekler.

      Sil
  6. yazıyı da yorumları da hatırladııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl buldun ki :)
      Tarih tekerrür edermiş derler. :))

      Sil
    2. bak blogunun sol üst köşesinde arama kutusu var. oraya yazdım, sirke sineği diye :)

      Sil